Nasze komentarze - Naszym zdaniem

Kara śmierci i inne absurdy IV RP

2006-08-06 19:39:23

 Nie ulega wątpliwości, że Polska bardzo wiele zawdzięcza Nowej Władzy. Trudy naszych prominentnych polityków sprawiły, że wizerunek III RP (a właściwie już IV) na arenie międzynarodowej zmienił się nie do poznania. Gwoli przypomnienia dodam, że w odczuciu większości Europejczyków, posiadających jakiekolwiek pojęcie o Polsce, nasz kraj to miejsce, w którym:

- gejom, lesbijkom, zielonym oraz innym feministkom Państwo mówi zdecydowane „NIE";

- najważniejszym medium służącym m.in. do ogłaszania politycznych deklaracji jest oglądana przez niewielu, a przez wielu krytykowana ultrakatolicka stacja telewizyjna i związane z nią radio;

- uczniowie nie cierpią Ministra Edukacji, zaś pozytywny wynik egzaminu dojrzałości zależy od jego widzimisię;

- władza nie wie, czym jest poczucie humoru, a zwykły żart może przyczynić się do kryzysu w stosunkach międzynarodowych (patrz: afera kartoflana, wywołana felietonem o braciach Kaczyńskich w "die tageszeitung")

- głównym narzędziem walki politycznej są Teczki. Przypominają one w działaniu magiczne różdżki, sprawiają bowiem, że delikwent niemal natychmiast znika... ze sceny politycznej.

Tę listę można by ciągnąć dalej, zwłaszcza że ostatnio znów wiele mówi się o nas w świecie. Przyczynkiem do kolejnych dyskusji stała się wyrażona publicznie przez Prezydenta „prywatna opinia" na temat kary śmierci. Trudno odmawiać Lechowi Kaczyńskiemu prawa do własnego zdania. Niemniej jednak po jego słynnej wypowiedzi nostalgię za znaną jeszcze z Kodeksu Hammurabiego zasadą „oko za oko, ząb za ząb" odczuli również inni politycy z PiS.

Na tym jednak nie koniec. Kiedy bowiem okazało się, że większość obywateli IV RP tak jak prezydent Kaczyński (oczywiście tylko prywatnie) w zasadzie też nie ma nic przeciwko odbieraniu życia zbrodniarzom, Samoobrona, która ostatnio wyspecjalizowała się w schlebianiu gustom potencjalnych wyborców, natychmiast zażądała ponownej dyskusji na temat przywrócenia kary śmieci.

A i to nie wszystko, bo do grona orędowników moralnej odnowy Narodu za pomocą elektrycznych krzeseł dołączyła również LPR. Prawdę mówiąc, trudno mi pojąć, dlaczego partia, która w pierwszych słowach preambuły do swojego programu stwierdza: „Działalność polityczną, zawodową i społeczną traktujemy jako służbę Bogu, Polsce i Narodowi", opowiada się za zabijaniem zbrodniarzy, skoro każde dziecko wie, że życzyć komuś śmierci jest nie po chrześcijańsku, a co dopiero wprowadzać to w czyn. Zresztą, to nie jedyny zaskakujący pomysł Ligi z ostatnich kilku dni. Niedawno głośno było o projekcie antyaborcyjnym LPR. Jest on tak kuriozalny, że nie ośmielę się go tutaj wyjaśniać, ufając, że znacznie lepiej zrobi to za mnie członek LPR - Wojciech Wierzejski: „Nie może być tak, jak jest teraz, że zagrożenie zdrowia kobiety jest używane jako precedens do zabijania istoty ludzkiej. Czasem istnieje możliwość, że w wyniku ciąży pogorszy się wzrok, i już kobiety chcą dokonywać aborcji. To jest niedopuszczalne. Trzeba to wyeliminować".*

Choć te pomysły nie maja zbyt wielkich szans na realizację, to jednak gdyby jakimś dziwnym trafem do tego doszło, wkrótce dla pozostałych Europejczyków staniemy się Narodem, w którym w imię prawa zabija się zabójców, a niewidome matki wychowują niechciane dzieci.

 

Monika Szafrańska (monika.szafranska@dlastudenta.pl)

*cytat za: http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34397,3522809.html

Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • ??? [0]
    a.
    2006-08-14 07:34:56
    "nie widac tego dokładnie, da sie zauwazyc słowa: no jakby platforma wygrała wybory to oni zrobiliby wszystko ok" --> czy to jest jakaś obsesja krążąca niczym wirus wśród sympatyków PiS i nowej władzy? Co Wy tak ciągle z tą Platformą,jakiś kompleks?
  • ja. [0]
    ja
    2006-08-13 15:53:03
    chory artykuł. poprawny politycznie... tak jak wszystkie radia i prywatne telewizje oczernianie władzy,choc nie widac tego dokładnie, da sie zauwazyc słowa: no jakby platforma wygrała wybory to oni zrobiliby wszystko ok. za słowa IRAN EUROPY proszę sie wstydzic, widac nie ma Pani pojęcia co się wyrabia w iranie... czy Kaczyński grozi komus bronią atomową? TAK? kiedy....?
  • re: chiny [0]
    Franek
    2006-08-12 18:54:50
    Do Łukasz: wbrew pozorom Chuny mogą być przykładem, może nie w tym przypadku, ale ekonomiści obserują ten kraj z dużą uwagą.
  • mala konkluzja [0]
    kwiat mlodziezy
    2006-08-11 03:45:36
    Sadze, ze moze dziesiec procent Europejczykow wie, kto jest prezydentem Polski. Jeszcze mniej, co pan Kaczynski wyprawia. Jestemy krajem Papieza, Walesy, Chopina i moze Malysza. Rzucane przez Kaczysnkiego pomysly sa tak naprawde prowokacja lub checia pozyskania wyborcow. Podobna sytuacja miala miejsce bodajze w 2001 roku, kiedy to SLd rozpoczelo "dyskusje spoleczna" o calkowitej legalizacji aborcji. Emocje siegaly zenitu, a calkowitej legalizacji aborcji jak nie ma, tak nie ma. pomysly naszego rzadu ocieraja sie o kpine, ale dopoki nie maja duzego spolecznego poparcia, daleko do ich realizacji. Wystarczy poczekac... 3 lata?
  • Do a. [0]
    Lukasz
    2006-08-10 00:51:41
    Bzdury powiadasz. Komunistyczne Chiny?? Rzeczywiscie super przyklad - wzorujmy sie na komunistycznych Chinach
  • :/ [0]
    Atatürk
    2006-08-09 23:01:03
    są różne rodzaje homoseksualizmu, a w moim najgłębszym przekonaniu jest to najczęściej przypadłośc uwarunkowana czynnikami społecznymi. co jakiś czas "naukowcy" odkrywaja gen odpowiedzialny za homoseksualizm zapominajac o rozliczeniu poprzedników. czysty homoseksualizm "genetyczny" jako przypadkowa mutacja to naprawde sprawa poza marginesem, kto jest innego zdania nie ma bladego pojęcia o istocie ewolucji. p.s. co z tego, ze że jakieś państwo, czy organizacja uzna homoseksualizm za coś normalnego to nim będzie? jak w WHO lewacy przegłosują, że AIDS nie jest choroba to nią nie będzie?
  • Do Łukasza... [0]
    a.
    2006-08-09 19:48:03
    Do Łukasza:dobry człowieku,zanim napiszesz cokolwiek o naturze homoseksualizmu,poczytaj coś na ten temat.Nawet w komunistycznych Chinach uznano homoseksualizm za coś normalnego,nie będącego chorobą.Może więc czas przestać powielać takie bzdury?
  • :) [0]
    a.
    2006-08-09 19:44:00
    Chciałem zauważyć,że będąc prezydentem państwa prywatne opinie to można wyrażać w rozmowie z żoną.Kiedy udziela się wypowiedzi medialnej,to nie jest to w żadnym razie opinia prywatna,choćby nie wiem,jak długo i stanowczo ów polityk tak twierdził...
  • Oj kolezanko, redaktorka to ty nie zostaniesz... [0]
    Lukasz
    2006-08-09 19:02:09
    bo nie jestes obiektywna. Ok, nie lubisz PiSu, moze uwielbiasz PO lub co gorsza SLD. Co do kary smierci...prezydent WYRAZIL TYLKO PRYWATNA OPINIE na ten temat wiec po co go w to mieszac??? Poza tym niedawno wypowiadal sie na temat kary smierci dominikanin i zaznaczyl wyraznie, ze nauczanie Kosciola zasadniczo nie zabrania stosowania kary smierci. Powolal sie przy tym na zapis w Katechizmie Kosciola Katolickiego. Co do gejow, lesb itp. to ja tez im mowie nie. Wg mnie nie jest to normalne...jest to choroba i stanowi jedynie margines wsrod normalnie zyjacych obywateli. A z ta telewizja to sie usmialem. Jakos nie zauwazylem, zeby to wlasnie w tv T. byly "oglaszane polityczne deklaracje". Co do Giertycha...faktycznie dal d... z ta amnestia. Kolejny punkt...poczucie humoru. Publiczne zniewazenie glowy panstwa i premiera nazywasz poczuciem humoru? No coz...w takim razie gratuluje poczucia humoru. Zupelnie nie zgadzam sie z ogolnym przeslaniem artykulu, ktore jak mniemam ma pokazac w czarnym
  • anty [0]
    bg
    2006-08-09 18:53:43
    Kompletnie sie z Toba nie zgadzam (chociaz nie jestem zwolennikiem PIS, ani tym bardziej LPR i Samoobrony) - widac ze jestes w pełni ograniczoną osobą. Dziwie sie ze "ktoś" pozwolil Ci pisac artykuły w "dlastudenta". Argumenty które przedstawilas sa ze tak powiem z dupy. Nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Sa paplanina powtarzana przez media.
  • kara smierci-TAK [0]
    Milk.
    2006-08-09 18:04:03
    jestem za. ale chyba trudno bedzie ja wprowadzic w Polsce,gdzie nawet pedofilom i gwałcicielom nie podaje sie chemicznych srodków sterylizujących...bo to nie humanitarne. co?? a takie dziecko ktore bedzie zylo ze swiadomoscia gwałtu...i te kilka innych ktore ten zboczeniec dorwie po wyjsciu ze szpitala??
  • c.d. [0]
    a.
    2006-08-09 12:44:02
    "Niemcy powinni natychmiast zareagować".Sorry,ale czy Polska ma być traktowana w Europie jak dziecko upośledzone umysłowo - nie ranić,nie krytykowac,nie obrażać etc.?Wolność słowa to aksjomat naszej cywilizacji - felieton w die tageszeitung był paskudny i - z dziennikarskiego punktu widzenia - denny,ale to nie powód,by głowa państwa,aparat dyplomatyczny i organa ścigania stawały na równe nogi i wygrażały palcem?To jest polska godność,że przez byle gówno cała władza trzęsie się z gniewu i dostaje konwulsji?Śmieszne (i smutne),ale prawdziwe :.
  • Bzdury [0]
    a.
    2006-08-09 12:39:08
    Jeśli cokolwiek jest zwyrodnieniem i na dodatek obrzydliwą patologią,to obrażanie homoseksualistów :/ Jak można kogoś,kto ma inną orientacje seksualną (warto poczytać o biologiczych i kulturowych uwarunkowaniach homoseksualizmu,zanim cokolwiek się na ten temat powie),nazwać elementem jakiegoś "raka"??? "To,co Jan mówi o Pawle,świadczy o Janie,a nie o Pawle"... A co do matur - kolejny debilny komentarz?Wbrem pozorom,maturzyści z liceów zdali na takim samym poziomie i takiej samej liczbie,jak rok temu.Słaby wynik tegorocznej matury to efekt egzaminowania uczniów techników i liceów profilowanych.Może lepiej dokonać reformy matury w tych szkołach,a także umożliwić poprawę matury np.w wakacje,zamiast tłumaczyć,że "sa za głupi,żeby zdać" i dlatego trzeba im matuę podarować???
  • 3 - [0]
    Ra
    2006-08-09 11:02:11
    Kolejny z cyklu artykuł o tym jak to źle jest w Polsce. Jakby tak popatrzeć to nagle wszyscy Polacy stali się wizjonerami przyszłości, wyroczniami. Homoseksualizm to zwyrodnienie, które należy leczyć. Globalna akceptacja tego "raka" nie wpłynie pozytywnie na liczbę "chorych". Zgodzę się w kwestii radia ma-ryja. Co do ministra edukacji i jego decyzji - nie pochwalam ale jeśli młodzież jest na tyle głupia że nie potrafi zdać matury to należy stosować dlań specjalne warunki. Afera kartoflana to polityczna gafa... Niemców. Reakcja ich powinna być natychmiastowa, ale nalezy się pogodzić z faktem wolności prasy i tego że niektórzy będą to skrzetnie wykorzystywać. Teczki to nasza przeszłość i jeśli komuś przeszkadza wreszcie wymierzona sprawiedliwość to musi się nad sobą poważnie zastanowić. Kieruje się wyznacznikami Starego Testamentu (nie jestem Żydem jesli ktoś by się pytał) i jeśli ktoś jeszcze nie wie to "oko za oko" jest w tej księdze napisane. Artykuł mało obiektywny, szabl
  • I jeszcze jedno.. [0]
    Basia
    2006-08-09 10:41:33
    Jeśli chodzi o posła Wierzejskiego, to dziękuję za brak komentarza, bo byłoby poniżające odpowiadać na jego fanaberie.
  • Tylko jedna rzecz.. [0]
    Basia
    2006-08-09 10:37:23
    To prawda,choć brzmi jak głoś wołającego na pustyni.Gsyby ci, którzy się z tym wszystkim nie zgadzają mogli wykrzyczeć głośno, że nie wszyscy tacy jesteśmy, tak, żeby nas tam na zachodzie usłyszeli..Ach.. Ps.Nie zgodzę się tylko, jeśli chodzi o ten artykuł w tym brukowcu niemieckim,bo moim zdaniem nie chodzi wcale o poczucie humoru,bo podobno ten felieton wcale nawet śmieszny nie był.Chodzi tylko o to, żeby nie robić z tego sprawy wagi państwowej.Takimi rzeczami powinien zajmować się ambasador, najwyżej.Wydaje mi się, że tu doszły do głosu kompleksy Kaczyńskich - ich małość, po prostu. Nie powinno ich to 'ruszać'.Jeszcze jedno mnie wkurzyło.Mianowicie,stawianie znaku równości pomiędzy obrazą Kaczyńskiego i obrazą narodu i kraju.To nie tak.Tu z kolei mamy chyba do czynienia z kompleksem Ludwika XIV - L'Estat c'est moi.Pozdro
  • z innej strony [0]
    Zuzia
    2006-08-09 00:31:34
    A na czyje barki spadnie odpowiedzialnosc za tych wszystkich ludzi, ktorzy zostana skazani na kare smierci niewinnie? Ponoc jest tylko jeden Sedzia, ktory jest nieomylny i zawsze sprawiedliwy, wiec nie mozna takich sytuacji wykluczac. Nie rozumiem jak czlowiek, ktory chce sie zyc w zgodzie ze swoim sumieniem moze byc zwolennikiem kary smierci.
  • Do Franka i a. [0]
    kaśka
    2006-08-08 23:33:25
    Franek nie masz racji bo policja wyłapuje przestępców, a prokuratura i sądy ich wypuszczają. Takich przekupnych padalców(sędziów itp) też bym do pierdla wsadziła. Policja ma w tym kraju za mało praw i przestepcy mają ich w dupie. Jakby kary były surowsze to może by się zastanowili. do a. : coś bardzo bronisz światka przestępczego..hmmm..podejrzane A ci co jeżdżą po pijaku i kogoś zabiją to jaką mają teraz karę? Żadnej! I dlatego tacy kretyni nie myślą tylko piją i wsiadają za kierownicę i mają wszystko w dupie bo jak sami się nie zabiją(chociaż tak właśnie powinni robić) to nie spotka ich żadna konsekwencja.Więc może przejmuj się bardziej życiem niewinnych ludzi(ofiar morderców czy pijanych kierowców) a nie przestępców
  • !!! [0]
    John
    2006-08-08 22:24:13
    No ba zebym tak zrobil :) A powaznie to podales wystarczajacy powod zeby posadzic takiego czlowieka na krzeselko elektryczne. Glupota jest jedna z najwiekszych chorob naszej cywilizacji. Uwazasz ze taki czyn nie kwalifikuje sie na kare smierci ??? Wg Ciebie co trzeba zrobic zeby zasluzyc na najwyzsza kare...
  • a. [0]
    a.
    2006-08-08 20:28:07
    Taa - czyli jak ktoś po pijanemu spowoduje wypadek i kogoś zabije (wiem,że to kolejny przypadek debilizmu) i mimo wszystko przeżyje,to po wyzdrowieniu należy go skuć w samochodzie i zrobić mu crashtest? To taka sama logika,wet za wet...
  • !!! [0]
    John
    2006-08-08 20:02:51
    To juz sie kwestia osobowosci jak bedzie myslec. Ale przy mozliwosci skazania kogos na kare smierci przynajmniej bedzie wiedziec z duzym prawdopodobienstwem co go bedzie czekac a nie liczyc czy dostanie 10/20 lat czy dozywocie. Zycie jest najwyzsza wartoscia na tym swiecie i jezeli ktos odbier je czlowiekowi tym samym powinien przyplacic
  • ? [0]
    a.
    2006-08-08 18:04:30
    Taaa,albo też będzie lepiej kombinował,jak by tu zbrodnię ukryć...Na dwoje babka wróżyła,ale czy to powód,by sankcjonować prawo do odbierania życia???
  • !!! [0]
    John
    2006-08-08 17:35:19
    Otoz bardzo wazne jest czy kara smierci jest czy jej nie ma... Dla czlowieka ktory planuje popelnic ciezkie przestepstwo i ktory posiada chociaz resztki zdrowego rozsadku, zapali sie czerwona lampka i mysl ze moze przyplacic to wlasnym zyciem. To moze byc ostatnim powodem dla ktorego warto nie robic danego przestepstwa
  • ! [0]
    a.
    2006-08-08 14:59:13
    To się rozumie samo przez "się" - przecież to nie idzie o surowość kary, ale o świadomość, że jest ona nieuchronna. W USA kara śmierci jest stosowana w większości stanów i co - statystyki przestępczości są tam wysokie.Nie tędy droga.
  • re: kara śmierci [0]
    Franek
    2006-08-08 14:28:31
    Wy chyba nie rozumiecie problemu. Nie jest ważne czy kara śmierci będzie czy nie, ale jak skuteczna będzie policja. Bowiem nie nad surowością kary winniśmy debatować, lecz nad efektywnością w wyłapywaniu przęstepców oraz ich osadzaniu. Tu jest duży problem i winniśmy szukać rozwiązań systemowych, a nie takie populistyczne hasła. Zastanówcie się, cóż da kara, jesli nie ma złapanego przestępcy. Cóż da kara, jesli nie można jej przestępcy wymierzyć. Nic. I kropka.
  • :/ [0]
    wasz pan i władca
    2006-08-08 13:19:39
    jak wam źle to wypad z kraju ! zostanie mniej debili ! wszyscy kradniecie ! nie tylko politycy !
  • a. [0]
    a.
    2006-08-08 13:07:32
    Bóg zbrodniarzom zabijać nie karze,za to Ci,którzy na Boga najwięcej się powołują (PiS,LPR...),mogą nawoływać do instytucjonalizacji zwykłej zemsty?GHammurabi byłby dumny z takiej logiki - ktoś zabił,okrutnie zabił i zachował się jak jednostka niegodna nazywania jej człowiekiem,więc w związku z tym należy go porazić śmiertelnie prądem/powiesić/wstrzyknąć truciznę,by sprawiedliwości stało się zadość? To co to jest za sprawiedliwość?Śmierć za śmierć?W moim przekonaniu,kara śmierci to nic innego jak tylko folgowanie najniższym instynktom i legalizacja zwykłej zemsty.Dokąd zajdzie świat,jeżeli logika zemsty zacznie królować?
  • www.wroclawianie.info [0]
    www.wroclawianie.info
    2006-08-08 11:26:32
    A co złego w karze śmierci ? Jest to 100% gwarancja, że zwyrodnialec nikomu już krzywdy nie zrobi. Autorka z pewnością woli obecną wersję prawa gdzie wariaci dźgający 80 razy nożem człowieka trafiają do ... szpitala.
  • Pomyśl najpierw [0]
    kaśka
    2006-08-08 10:09:14
    A ja jestem za karą śmierci. Poza tym oni chcą ją przywrócić nie dla wszystkich zbrodniarzy tylko dla tych co w okrutny sposób zgwałcili i zabili DZIECI! Więc droga autorko ciekawa jestem bardzo czy gdyby Twoje dziecko to spotkało dalej byś pisała takie brednie, że kara śmierci jest be..pomysl najpierw a dopiero późnej pisz artykuły..i religii i Boga w to nie mieszaj bo Bóg zbrodniarzom zabijać nie każe.. pierwsza część artykułu fajna
  • Kara smierci i inne absurdy IV RP [0]
    Johnny
    2006-08-07 23:15:59
    Co do belkotu wypowadanego przez nasz rzad autorka tekstu ma racje ale dlaczego nie przywrocic kary smierci w polskim sadownictwie ??? Byloby to oczywista hipokryzja w panstiwie gdzie 90 % spoleczenistwa uwaza sie za katolikow, ale nie pierwsza i ostatnia. Dlaczego nasze spoleczenstwo ma utrzymywac jednostki zdegenerowane, ktore nie sa w stanie funkcjonowac wsrod ludzi ??? Inna kwestia to taka kogo do tej kategorii zakwalifikowac. Wchodzi tu kwestia czynnika ludzkiego osoby, ktora mialaby osadzac takiego degenerata, ale nie wydaje mi sie ze mozemy znalesc inne rozwiazanie... Po prostu ktos musi byc sedzia a ktos osadzanym...
  • . [0]
    .
    2006-08-07 11:18:41
    Wojtek W! Przyj!!!!!! Co za kraj :/ Co za naród:/ Pozdrawiam autorkę.
  • !!! [0]
    a.
    2006-08-06 23:02:08
    Artykuł udany, a fotka bez dwóch zdań hardcore' owa !!! :]
Zobacz także
Komunistyczne pomniki mają się w Polsce dobrze
Komunistyczne pomniki mają się w Polsce dobrze

Czy niszczenie paskudnych reliktów przeszłości zasługuje na miano przestępstwa?

Max, nie daj się
Max, nie daj się

Mariusz Max Kolonko znienawidzony przez media głównego nurtu, bo skłania ludzi do myślenia.

Naród idiocieje na potęgę
Naród idiocieje na potęgę

Już wkrótce nazwisko Wołodyjowskiego poznamy z pieśni na meczach siatkówki, a Soplicę skojarzymy tylko z nazwą wódki.

Ostatnio dodane
Komunistyczne pomniki mają się w Polsce dobrze
Komunistyczne pomniki mają się w Polsce dobrze

Czy niszczenie paskudnych reliktów przeszłości zasługuje na miano przestępstwa?

Max, nie daj się
Max, nie daj się

Mariusz Max Kolonko znienawidzony przez media głównego nurtu, bo skłania ludzi do myślenia.

Popularne
20 miejsc, które musisz zobaczyć, zanim umrzesz
20 miejsc, które musisz zobaczyć, zanim umrzesz

Zobaczcie najpiękniejsze miejsca na świecie, do których pojedziecie, jak już będziecie mieli mnóstwo szmalu!

Brak zdjęcia
Cyganie, jacy są, każdy wie

Każde dziecko wie, że Cyganie nie mają swojego państwa, na tym jednak zazwyczaj nasza wiedza się kończy.

Nie-muzułmańskie kobiety muzułmanów
Nie-muzułmańskie kobiety muzułmanów

Czy związek nie-muzułmanki z muzułmaninem ma prawo bytu? Czy wystarczy, iż obie ze stron włożą w ten związek nie tylko uczucia, dobre chęci, ale obustronny szacunek do siebie nawzajem, jak i do tradycji, religii i swoich rodzin, otwarty umysł, gruntowną wiedzę?