Znamy najlepszą kampanię społeczną 2011 roku
2012-02-13 13:08:59W głosowaniu czytelników portalu kampaniespołeczne.pl na najlepszą polską kampanię 2011 r. najwięcej głosów uzyskała inicjatywa Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!. Jej twórcy z fantazją i zaangażowaniem zrealizowali projekt, który choć rozmija się z logiką sieciowych agencji, to jest świeży, zbudował społeczność wiernych fanów, a co najważniejsze - spodobał się.
Inicjatywa Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka! – zwyciężyła w plebiscycie zbierając ponad 2/5 puli oddanych głosów. Zrealizowała ją Grupa Twórcza QlubXsiążkowy. Na jej potrzeby stworzono kreacje przedstawiające znanych twórców i intelektualistów m.in.: Sylwię Chutnik, Kazimierę Szczukę, Pawła Althamera, Jacka Dehnela oraz członków zespołu Kapela ze Wsi Warszawa. Do akcji dołączyły również ukraińskie działaczki z kolektywu FEMEN znane ze swoich nagich protestów.
Drugie miejsce zajęła kampania Zaproszenie do znajomych stworzona przez agencję Saatchi&Saatchi dla Polskiego Czerwonego Krzyża. Podium zamyka spot Czy zamierza Pan zajść w ciążę? zrealizowany dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Czytelnicy portalu przez 2 tygodnie mogli głosować na jedną spośród 10 nominowanych przez redakcję kampanii społecznych. Łącznie oddano ponad 2500 głosów. – Serdecznie dziękujemy za duże zainteresowanie plebiscytem, gratulujemy zwycięzcy, a także wszystkim nominowanym – powiedziała Olga Figurska, redaktor naczelna kampaniespołeczne.pl. – Nominowane kampanie prezentowały różnorodne podejście do komunikacji społecznej, ale każda warta jest odnotowania. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku selekcja reklam społecznych do podobnego plebiscytu będzie jeszcze trudniejsza.
Już wkrótce rozpocznie się natomiast nabór zgłoszeń do konkursu Najlepsza Kampania Społeczna 2011. Będzie to 4 edycja kluczowej inicjatywy wydawcy portalu kampaniespołeczne.pl, której celem jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym. Do zeszłorocznej edycji konkursu zgłoszono 73 kampanie społeczne, które oceniało jury złożone z 16 ekspertów w dziedzinie marketingu społecznego. Przyznano nagrody w 4 kategoriach oraz wyróżniono 6 kampanii.
ip