Świat bez gazet?
2009-01-29 13:50:15Amerykańscy badacze twierdzą, że los papierowych wydań gazet codziennych wisi na cieńkim włosku. Analitycy przekonują, że do 2012 roku rynek reklamy prasowej skurczy się o połowę. To zaś może sprawić, że wiele słabszych tytułów przestanie istnieć.
Wyniki badań opublikował amerykański serwis "Marketing Charts". Według pisma, najbliższe lata będą decydujące dla przyszłości wielu gazet. Z każdym kolejnym rokiem kawałki reklamowego tortu dla prasy będą bowiem maleć. W 2012 roku rynek reklam prasy codziennej w USA będzie już wart ciut więcej niż obecnie (z 50 miliardów dolarów w 2008 roku do 29 w 2012).
Badacze z USA twierdzą, że kryzysowy trend dotknie nie tylko gazety w USA. Również na Starym Kontynencie może upaść wiele tytułów. Początki tej tendencji widać choćby w Polsce, gdzie największe dzienniki tracą czytelników, a co za tym idzie - reklamodawców. Po rynku medialnym krążą też plotki, że do maja 2009 roku z kiosków zniknie wydawany przez Axel Springer "Dziennik".
wirtualnemedia.pl/ŁM