Nasze komentarze - Naszym zdaniem

To nie Palikota trzeba leczyć, tylko media

2009-01-16 15:47:07

 Gromy sypią się ostatnio na głowę posła PO, Janusza Palikota. Mówią o nim, że prostak, że psuje debatę publiczną i że generalnie jest szkodnikiem, którego Platforma powinna zesłać do ostatnich ław poselskich, najlepiej w kneblu i czapce z napisem "Osioł".  Tylko czy to w problemie z Palikotem głównym kłopotem jest sam Palikot?

Janusz Palikot ostatnio się rozszalał. O byłej minister rozwoju regionalnego, Grażynie Gęsickiej (PiS) powiedział, że "politycznie się sprostytuowała". Na swoim blogu dopytywał zaś, czy Jarosław Kaczyński nie jest homoseksualistą i dodawał, że ma zgłoszenia od osób przez lidera PiS molestowanych (na marginesie - nawet gdyby Kaczyński gejem był, to co? Homoseksualizm to nie choroba).

Przy ostatnich ekscesach Palikota jego dawne happeningi w rodzaju biegania z wibratorem w ręce czy świńskie łby wydają się igraszką harcerzy na letnim obozie.

Media i politycy biją teraz w Janusza Palikota bez litości. "Wyborcza", "Dziennik", TVN 24, TVP - wszędzie głowy tęgie z trwogą i zadumą debatują, jak szatana z PO ujarzmić. Trzęsą się przy tym z oburzenia, że tak nie można, że debata publiczna popsuta, że język plugawy. Wzywają też premiera, by ten coś z Palikotem - w końcu posłem jego partii - zrobił. Polityka już karzą naganami, usuwają z funkcji. Wszyscy nagle dostali drgawek z oburzenia. I tak dalej, i tak dalej.

Rzecz jednak w tym, że to dzisiejsze medialne świętoszki są głównym winowajcą palikotyzacji naszej polityki. Poseł PO jest cynicznym graczem. Przekraczał kolejne granice doskonale wiedząc, że dziennikarze będą jedli mu z ręki, wdzięczni za kolejnego "gorącego newsa". Palikot obraża, gromi, lata z wibratorem, robi z siebie barana? Świetnie, będzie co puścić w wiadomościach, będzie czym zarobić na wierszówkę.

Na tym w zasadzie polega cały problem z Palikotem. Gdyby media nie przesunęły go z rubryki satyrycznej na czołówki - nie byłoby sprawy. Co bowiem zrobić, jeśli ktoś przychodzi do studia telewizji z głową świni, należy go promować czy wysłać do psychiatry?

Terapii wymagają chyba też nasze media, cierpiące widocznie na zanik pamięci krótkotrwałej. Zapomniały już, kto od dawna karmił Palikota zainteresowaniem i miejscem na łamach, zapomniały...

Moim zdaniem, w takiej sytuacji potrzebna byłaby jednak pomoc specjalisty. Palikot jednak trafił na pierwsze strony gazet. I jak teraz media się zżymają, że tak jak Palikot robić nie wolno, bo to prostactwo - też się zżymam. Bo nie lubię ordynarnej hipokryzji.

Łukasz Maślanka
(lukasz@dlastudenta.pl)

fot. Wikipedia.

Słowa kluczowe: Polska polityka Janusz Palikot kara błazen
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • czemu nie [0]
    Lina
    2009-06-05 15:48:50
    oBY WIĘCEJ PALIKOTÓW W NASZYM KRAJU!!!!
  • Leczyc czy nie ... - A Tusk przeprasza [0]
    jakubsan
    2009-01-19 20:07:17
    Dla glosujacych na PO musi byc to dziwna sytuacja, skoro Palikot to jedyny normalny posel to dlaczego Premier za niego przeprasza.? Chyba powinien bronic swojego dzielnego posla tak oddanego PRZYJAZNEMU PANSTWU, a tu jenak wystapienie w telewizji nawet mialo miejsce, z przeprosinami. Czyzby Pramier bał się o słupki poparcia ???
  • Palikot kontra intelektualny zaścian - kto wygra? [0]
    maciej
    2009-01-18 16:14:26
    Kim jest Pan Janusz Palikot? Osobiście uważam, że jedynym normalnym posłem w całej tej zbieraninie beznadziejnych fajfusów. Ludzie, którzy nazywają go głupkiem, błaznem itp. itd. są po prostu bardzo prymitywni i zakłamani. Dlaczego? Ponieważ w duchu myślą podobnie jak Palikot, a mówią co innego. Dlaczego? Bo się boją, bo wycierają sobie mordę "politpoprawnością", bo wolą zasłaniać się Palikotem. Palikot jako jedyny mówi to co myśli i jako jedyny głośno dzieli się swoimi, trafnymi najczęściej przypuszczeniami. Nie ubiera swoich słów w zniekształcającą mgiełkę narzędzi literackich, stara się używać słów dostępnych nawet dla głębokiego plebsu intelektualnego (czytaj "tępego chamstwa"). Tylko dzięki temu inni posłowie go rozumieją i dzięki temu się oburzają. Śmieszy mnie jak widzę reakcję tej szarej, nudnej i beznadziejnie politpoprawnej poselskiej masy. Gdy dostrzegą, że jeden z nich jest mądrzejszy, stoi obok i bez zahamowań się z nich wyśmiewa, zbijają się w ciasny krąg niczym przestraszone, proste zwierzątka, drżą ze strachu i cichutko popiskują. Początkowo nie mają pojęcia jak się zachować, a później nasyłają na tego jednego, wyjątkowego swoich kolegów z RTV. Koledzy z RTV dysponują bronią - gazetą, radyjkiem i plazmą/LCD, dzięki którym mogą delikatnie i z wyczuciem transformować naszą wizję świata i nasze przekonania.
  • Ogólnopolski kretynizm! [0]
    Twój Stary
    2009-01-18 14:00:24
    Na prawdę śmieszą mnie teksty tego typu. Choć ten nie osiągnął jeszcze granicy żałosnej głupoty to i tak jest słaby. Jak można stawiać kogoś takiego jak Palikot na jednej półce z błaznami typu Lepper czy Nelly... Palikot to jest gość, który jako jeden z niewielu nadaje się do polityki. Nie zależy mu na tanim lansie, nie chce się nażreć w świnskim korycie bo mógłby sobie setkami cygara odpalać. Na dodatek jest bardzo inteligentny i chyba przecenia wrodzoną mądrość Polaków, którzy w jego akcjach widzą jedynie błazenadę a nie są w stanie wyłapać z nich sensu. Ja szczerze popieram Janusz Palikota i szkoda, że nie będzie kandydował na prezydenta. Miałby mój głos...
  • Re: To nie Palikota trzeba leczyć, tylko media.... [0]
    Odpowiedź na: To nie Palikota trzeba leczyć, tylko media....
    Kuna
    2009-01-17 15:36:27
    Warto tez przy okazji dodac wyjasnienie pojecia "prostytuowac". Poza tym gdyby polityce zachowywali sie chociaz troche jak Palikot, z pewnoscia dalej bysmy zaszli...no ale...zdejma go i tyle...a co najbardziej przykre, nawet dziennikarze nie potrafia zajrzej w slownik, juz nie mowiac o zadawaniu sensownych pytan.
  • Re: To nie Palikota trzeba leczyć, tylko media.... [0]
    Odpowiedź na: To nie Palikota trzeba leczyć, tylko media....
    Marek
    2009-01-17 11:29:06
    To nie jest czepianie, tylko uczciwe traktowanie czytelnika. Ty autorze wiesz o gwałcie, ale są ludzie którzy o tym fakcie nie mają pojęcia. I karmienie ich tylko opisem samego wibratora, wypacza sam fakt. Jako dziennikarz bierz proszę pod uwage takze mniej świadomych czytelników, do których trzeba trafiać bez metafory.
  • Re: To nie Palikota trzeba leczyć, tylko media.... [0]
    Odpowiedź na: To nie Palikota trzeba leczyć, tylko media....
    autor
    2009-01-17 10:57:44
    "Bieganie z wibratorem" było metaforą. Wiem, że chodziło o problem gwałtu na komisariacie w Lublinie, ale litości - nie zajmujemy się treścią, a czepiamy się przenośni?
  • To nie Palikota trzeba leczyć, tylko media.... [3]
    Marek
    2009-01-17 09:16:01
    Dokładnie...zgadzam się, z jedną uwagą. Wrzucam tu kamyk do ogródka autora - przecież Janusz Palikot nigdy nie biegał z wibratorem, tylko prezentował na konferencji prasowej jako przedmiot poglądowy. Ciekaw jestem, czy autor pamieta w jakim celu to zrobił. Wielu oburza się i krytykuje J. Palikota za machanie sztucznym czlonkiem i pistoletem, ale jak spytac dlaczego tak zrobił, to nie wiedzą. Chodziło oczywiście o zobrazowanie problemu gwałtu na komisariacie policji. Tak więc autorze....sam wpisujesz sie w to co piszesz. Pozdrawiam.
Zobacz także
Komunistyczne pomniki mają się w Polsce dobrze
Komunistyczne pomniki mają się w Polsce dobrze

Czy niszczenie paskudnych reliktów przeszłości zasługuje na miano przestępstwa?

Max, nie daj się
Max, nie daj się

Mariusz Max Kolonko znienawidzony przez media głównego nurtu, bo skłania ludzi do myślenia.

Naród idiocieje na potęgę
Naród idiocieje na potęgę

Już wkrótce nazwisko Wołodyjowskiego poznamy z pieśni na meczach siatkówki, a Soplicę skojarzymy tylko z nazwą wódki.

Ostatnio dodane
Komunistyczne pomniki mają się w Polsce dobrze
Komunistyczne pomniki mają się w Polsce dobrze

Czy niszczenie paskudnych reliktów przeszłości zasługuje na miano przestępstwa?

Max, nie daj się
Max, nie daj się

Mariusz Max Kolonko znienawidzony przez media głównego nurtu, bo skłania ludzi do myślenia.

Popularne
20 miejsc, które musisz zobaczyć, zanim umrzesz
20 miejsc, które musisz zobaczyć, zanim umrzesz

Zobaczcie najpiękniejsze miejsca na świecie, do których pojedziecie, jak już będziecie mieli mnóstwo szmalu!

Brak zdjęcia
Cyganie, jacy są, każdy wie

Każde dziecko wie, że Cyganie nie mają swojego państwa, na tym jednak zazwyczaj nasza wiedza się kończy.

Nie-muzułmańskie kobiety muzułmanów
Nie-muzułmańskie kobiety muzułmanów

Czy związek nie-muzułmanki z muzułmaninem ma prawo bytu? Czy wystarczy, iż obie ze stron włożą w ten związek nie tylko uczucia, dobre chęci, ale obustronny szacunek do siebie nawzajem, jak i do tradycji, religii i swoich rodzin, otwarty umysł, gruntowną wiedzę?