Czytelnia - Naszym zdaniem

"Kosmopolityzm. Etyka w świecie obcych"

2008-06-16 14:34:40

 Jak żyć wśród „obcych" i z „obcością" we współczesnym świecie zamieszkanym przez ludzi różnych religii i kultur? Czy relatywizm etyczny uniemożliwia porozumienie w sprawach moralnych? Czy rozum jest wystarczającym doradcą w kwestiach układania sobie stosunków z obcymi? Jak kształtować wrażliwość emocjonalną na to, co inne i niezrozumiałe?

Kwame Anthony Appiah, pochodzący z Ghany amerykański filofof i teoretyk kultury, przystępnie analizując problemy współczesnej wielokulturowości, wskazuje również na paradoks nowożytnego kosmopolityzmu opartego na stereotypach. Rozprawia się także z propagandą na rzecz zachowania odrębności kulturowej na siłę w świecie globalnego rynku i mediów. Przekonując, że istnieją uniwersalne wartości, które choć odmienne nazywane, chronione są wszędzie, proponuje rozsądny modus vivendi.

Kwame Anthony Appiah

Profesor filozofii na Laurence S. Rockefeller University i w Center of Human Values na Princeton University. Wychował się w Ghanie, ukończył Clare College w Cambridge. Szczególnie interesuje go filozofia umysłu i filozofia języka oraz historia myśli afrykańskiej i afroamerykańskiej. Wydał między innymi: In My Father's House: Africa in the Philosophy of Culture (1992), Color Conscious: The Political Morality of Race (z Amy Gutmann; 1996), Thinking It Through: An Introduction to Contemporary Philosophy (2003), The Ethics of Identity (2005), Experiments in Ethics (2008).

Kwame Anthony Appiah, "Kosmopolityzm. Etyka w świecie obcych", Prószyński i ska, Warszawa 2008.
ISBN: 978-83-7469-779-8
Tytuł oryginału: Cosmopolitanism. Ethics in a World of Strangers
Data wydania: 17.06.2008
Format: 125mm x 195mm
Liczba stron: 208
Oprawa: miękka
Tłumaczenie: Joanna Klimczyk
Cena detaliczna: 24,00 zł


Słowa kluczowe: "Kosmopolityzm. Etyka w świecie obcych" Kwame Anthony Appiah Prószyński i ska zapowiedź
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Z Polską i Ukrainą jest jak z barszczem
Z Polską i Ukrainą jest jak z barszczem

Ukraiński borszcz jest gęstszy, bardziej wyrazisty i bardziej sycący. Jest mieszanką wszystkiego, co najlepsze i wszystkiego, co akurat znajdzie się pod ręką. Jak sama Ukraina – zaskakująca mieszanka narodowa, historyczna i tożsamościowa.

"System Białoruś" Andrzeja Poczobuta
"System Białoruś" Andrzeja Poczobuta

„Państwo to JA!” - mawiał Ludwik XIV, absolutny władca Francji i Francuzów. Podobnie może mówić dziś o sobie Aleksander Łukaszenka, prezydent, władca i „baćka” Białorusi od 1994 roku.

"Obłęd'44" - nowa książka Piotra Zychowicza
"Obłęd'44" - nowa książka Piotra Zychowicza

Czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie.

Polecamy
Ostatnio dodane
Z Polską i Ukrainą jest jak z barszczem
Z Polską i Ukrainą jest jak z barszczem

Ukraiński borszcz jest gęstszy, bardziej wyrazisty i bardziej sycący. Jest mieszanką wszystkiego, co najlepsze i wszystkiego, co akurat znajdzie się pod ręką. Jak sama Ukraina – zaskakująca mieszanka narodowa, historyczna i tożsamościowa.

"System Białoruś" Andrzeja Poczobuta
"System Białoruś" Andrzeja Poczobuta

„Państwo to JA!” - mawiał Ludwik XIV, absolutny władca Francji i Francuzów. Podobnie może mówić dziś o sobie Aleksander Łukaszenka, prezydent, władca i „baćka” Białorusi od 1994 roku.

Popularne
20 miejsc, które musisz zobaczyć, zanim umrzesz
20 miejsc, które musisz zobaczyć, zanim umrzesz

Zobaczcie najpiękniejsze miejsca na świecie, do których pojedziecie, jak już będziecie mieli mnóstwo szmalu!

Brak zdjęcia
Cyganie, jacy są, każdy wie

Każde dziecko wie, że Cyganie nie mają swojego państwa, na tym jednak zazwyczaj nasza wiedza się kończy.

Nie-muzułmańskie kobiety muzułmanów
Nie-muzułmańskie kobiety muzułmanów

Czy związek nie-muzułmanki z muzułmaninem ma prawo bytu? Czy wystarczy, iż obie ze stron włożą w ten związek nie tylko uczucia, dobre chęci, ale obustronny szacunek do siebie nawzajem, jak i do tradycji, religii i swoich rodzin, otwarty umysł, gruntowną wiedzę?