"Godzina dla Ziemi"
2009-03-26 13:24:38Carlsberg Polska, jako jedna z dwunastu firm Grupy Carlsberg Breweries, 28 marca, o godzinie 20.30 weźmie udział w globalnej inicjatywie „Godzina dla Ziemi", zainicjowanej przez międzynarodową organizację ekologiczną WWF.
O wyznaczonej godzinie Carlsberg Polska wyłączy oświetlenie głównych budynków firmy w Warszawie, Brzesku, Sierpcu, Szczecinie oraz Wrocławiu. Pracownicy Carlsberg Polska są również zachęcani do wygaszenia świateł w swoich domach.
Wsparcie dla akcji „Godzina dla Ziemi" zadeklarowało łącznie 12 firm Grupy Carlsberg, tj. oprócz Carlsberg Polska, także: Baltika Breweries (Rosja), Carlsberg Breweries, Carlsberg Bulgaria, Carlsberg Croatia, Carlsberg Danmark, Carlsberg Italy, Carlsberg Greater China, Carlsberg Serbia, Carlsberg Malaysia, Carlsberg Sverige, Gorkha Brewery (Nepal).
Udział w akcji to naturalny wyraz filozofii Grupy, której filarem jest odpowiedzialne podejście do prowadzonej działalności, skutkującej m.in. wieloletnim już zaangażowaniem w ochronę środowiska.
„Jesteśmy firmą respektującą zasady odpowiedzialności społecznej, co przejawia się m.in. w rozwijanej od wielu lat polityce ekologicznej Carlsberg Breweries. Jest to temat szczególnie bliski także Carlsberg Polska - produkcja piwa w naszych browarach odbywa się przy zastosowaniu najlepszych dostępnych technologii i rozwiązań w zakresie ograniczania zużycia wody i energii, pozwalających na jak najskuteczniejszą ochronę środowiska. Jednocześnie stosujemy bardzo zaawansowane rozwiązania w oczyszczalniach ścieków w naszych browarach oraz dbamy o utylizację odpadów produkcyjnych. Udział Grupy Carlsberg w akcji ‘Godzina dla Ziemi' i indywidualne zaangażowanie w nią także pracowników firmy to nasz apel o podjęcie wspólnych działań zapobiegających zmianom klimatu, mających tak wielki wpływ na zmniejszenie efektu cieplarnianego na naszej planecie. Wykorzystujemy potencjał globalnej korporacji do promowania zasad postępowania z szacunkiem wobec środowiska naturalnego, globalnie i lokalnie, zgodnie z naszą filozofią działania zawierającą się w trzech ważnych słowach ‘Razem jesteśmy silniejsi'." - mówi Jagoda Jastrzębska z Carlsberg Polska.
„Jesteśmy dumni, że tak wiele firm Grupy Carlsberg podjęło decyzję o udziale w akcji. Zaangażowanie było dobrowolne i wszyscy podeszli do projektu z wielkim zapałem." - dodaje Janda Campos.
Godzina dla Ziemi to inicjatywa, która cieszy się rosnącą popularnością. Wsparcie dla kampanii deklarują zarówno firmy, instytucje, poszczególne miasta, jak i osoby indywidualne i publiczne.
Na 30 dni przed „Godziną dla Ziemi" WWF już prawie 700 miast z 78 krajów potwierdziło swój udział w akcji, w tym aż 37 stolic i najsłynniejszych miast z całego świata pogrąży się w ciemnościach, tj. np. Warszawa, Londyn, Pekin, Rzym, Moskwa, Los Angeles czy Rio de Janeiro. Zgasną między innymi oświetlenia tak sławnych miejsc, jak Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, pomnik Chrystusa Zbawiciela w Rio, Merlion w Singapurze, Opera w Sydney, Stadion Millenium w Cardiff, Góra Stołowa w Kapsztadzie.
Wsparcie „Godziny dla Ziemi" to nie pierwsza inicjatywa Carlsberga, promująca ekologię. Carlsberg Polska, respektując wartości ochrony środowiska oraz odpowiedzialności społecznej, ustanowił wewnętrzną politykę środowiskową, w ramach której zobowiązał się do dbałości o środowisko, m.in. w następujących obszarach:
zmniejszanie zużycia wody i energii,
zmniejszanie emisji zanieczyszczeń do powietrza i do ścieków,
wykorzystanie gospodarcze produktów ubocznych i odpadów oraz zmniejszanie ilości odpadów unieszkodliwianych.
Firma zobowiązuje do przestrzegania prawnych standardów ochrony środowiska również swoich dostawców oraz zachęca swoich pracowników do ciągłej minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko, m.in. poprzez program Zielone Biuro.
Carlsberg Polska angażuje się także w inne działania z zakresu CSR, m.in. w działania promujące odpowiedzialne picie alkoholu, zainicjowane przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, takie jak „Nie jeżdżę po alkoholu" czy „Prowadzący - niepijący", jak również działania charytatywne, prowadzone przede wszystkim w regionach browarów Grupy.
(informacja prasowa)